Kad ir kaip ieškotume aiškių gairių, nėra nieko, kas galėtų būti apibūdinta žodžiais „standartinė“ ar „ideali“ kaina. Galima vadovautis tik sveiku protu ir nusistovėjusiais kainos nustatymo metodais:
- Orientacija į kaštus. Pirmiausia, skaičiuojama vidutinė išlaidų suma bei nusprendžiama, kokios naudos tikimasi sulaukti iš appso. Būtent tokios kainos iš naudotojo reikėtų ir prašyti. Deja, šis būdas turi daugiau minusų nei pliusų. Jis tinkamas tik tuo atveju, kai skaičiavimai – absoliučiai tikslūs. Jei dirbant atsiranda bet kokių pasikeitimų, papildymų, nenumatytų trukdžių, taip apskaičiuota kaina tampa netiksli, mobiliosios programėlės kūrėjas gali patirti nuostolių.
- Orientacija į paklausą. Kaip ir sufleruoja pats pavadinimas, šis kainos skaičiavimo būdas yra daug lankstesnis. Iš pradžių nustatomas appso poreikis, išsiaiškinama, kiek tikslinė auditorija yra pasiryžusi mokėti. Žinoma, šio metodo naudojimas tarsi rodo, kad turite turėti ir kitų įkainojimo būdų, kuriuos galėtumėte klientams pasiūlyti.
Naudinga: sukurti skirtingus paslaugų planus. Minusas – klientai nebūtinai turi pakankamai žinių apie tai, ko jiems iš tiesų reikia, todėl nežinos nei kokį planą rinktis, nei ar reikalingi atnaujinimai, papildomos paslaugos.
- Į vertę orientuota kaina. Šis metodas leidžia produktą įkainoti atsižvelgiant į jo tikrąją vertę. Vertę ne kūrėjui, o potencialiam naudotojui. Juk jei mobilioji programėlė bus iš tiesų naudotojui naudinga, jis bus linkęs už ją daugiau ir mokėti. Deja, toks skaičiavimo būdas susijęs su savęs pervertinimu – už ilgai ir sunkiai kurtą mobiliąją programėlę gali būti linkęs prašyti daugiau, nei ji verta vien dėl asmeninių sentimentų.
- Kaina, orientuota į konkurentus. Taip mobilioji programėlė bus įkainota pagal jau egzistuojančių produktų vertę. Tai gana sąžiningas kainos nustatymo būdas, kadangi įkainojama pagal kontekstą, atsižvelgiant į esamą konkurenciją, be to, taip klientui sudaromas įspūdis, kad esate įsilieję į rinką ir išmanote ne tik tai, ką darote, bet ir tai, ką daro kiti. Svarbu: išsiaiškinkite su kuo tiksliai konkuruojate. Pavyzdžiui, itin didelės įmonės gali būti per stambūs rykliai, todėl bandydami rungtis su jomis, galite sužlugdyti savo verslą. Šiek tiek didesnė nei vidutinė kaina klientams rodys, kad kuriamas produktas – geresnis nei kitų. Aišku, per daug užkelta kaina klientus gali ir atbaidyti.
Dar keli patarimai:
- Būkite atviri ir kitoms įkainojimo technikoms. Išbandykite viską, tik taip žinosite, kas jums tinka geriausiai. Sukurkite savo kainos nustatymo būdą.
- Nesibaiminkite, jei pirmąjį kartą mobiliosios programėlės pardavimas ženkliai nukrito. Reikia daug praktikos ir patirties, kad viskas pavyktų puikiai.
- Nepamirškite: geriau šiek tiek žemesnė, nei ženkliai per didelė produkto kaina.
- Efektyvus kainos nustatymo būdas – taikykite mėnesinį aptarnavimo mokestį, o ne metinį. Taip sudarysite įspūdį, kad klientai išleidžia mažiau.
Turite idėją? Reikia patarimo, įvertinimo ar stiprios programuotojų komandos?
Susisiekite su mumis